Piosenka Kwitnąca
Wiosna
Czy wiecie jak klekają bociany? A jak skaczą żabki?
Zatańczcie i zaśpiewacie z nami piosenkę o budzącej się do życia przyrodzie.
Scenariusz przedstawienia
"Wiosna wiosenka" dla 4-5 latków

Obsada:
- Pani Wiosna (postać bez dialogu)
- Bocian (postać bez dialogu)
- Żabka (postać bez dialogu)
- Dzieci, maks. 15 (postaci z dialogiem)
Pliki dźwiękowe:
- NAGRANIE nr 1 – muzyka w tle,
- NAGRANIE nr 2 – piosenka
Dobre rady:
- Tło do przedstawienia może zawierać elementy spójne z tekstem wypowiadanym przez dzieci, np. błękitne niebo ze słoneczkiem i tęczą, zielona trawka z kwiatami, drzewo, w którego koronie siedzą śpiewające ptaszki.
- Dziecko 3. może trzymać w ręce gałązkę bzu, którą po wypowiedzeniu swojej kwestii może włożyć do koszyka Pani Wiosny.
- Pani Wiosna przy malowaniu pędzlem może podejść do tła i udawać, że maluje słońce lub tęczę.
- Dzieci przy śpiewaniu refrenu z NAGRANIA nr 2 mogą pokazywać gesty do piosenki lub kołysać się do rytmu.
- Pani Wiosna może mieć koszyk zawieszony na szyi, aby nie przeszkadzał w tańcu lub może trzymać go w ręce i odłożyć po kwestii Dziecka 5. kiedy siada bokiem do publiczności.
_______
(NAGRANIE nr 1 – muzyka w tle)
(Dzieci stoją lub siedzą w półkolu, Pani Wiosna wchodzi z koszykiem, w którym ma kwiaty i pędzel.)
Dziecko 1: Witajcie na naszej wiosennej krainie, która ze słońca i kwiatów słynie.
Dziecko 2: Patrzcie! Przyszła Pani Wiosna! Jest bardzo piękna i radosna !
Dziecko 3: Razem z nią świat budzi się ze snu, a wokół unosi się zapach bzu.
(Pani Wiosna tanecznym krokiem rzuca kwiaty na podłogę.)
Dziecko 4: Pani wiosna jak tancerka pięknie się porusza, z gracją łąki kwiatami oprusza.
(Pani Wiosna wyjmuje z koszyka pędzel i maluje nim w powietrzu.)
Dziecko 5: Pani wiosna jak malarz pędzlem czaruje, na niebie słoneczko i tęczę maluje.
(Pani Wiosna siada bokiem na scenie wesoło spoglądając na publiczność oraz na dzieci.)
Dziecko 6: A żeby było miło naszej Pani Wiośnie – zaśpiewamy jej radośnie!
(NAGRANIE nr 2)
Dzieci: (śpiewają) “Nasza wiosna wiosenka, to wiosenna jest piosenka, o przyrodzie co się budzi z zimowego snu. Naszej wiośnie wiosence, dzisiaj klaszcze w swoje ręce, za kwiatki kolorowe i za zapach bzu. (Na końcu w nagraniu nr 2 słychać dźwięki śpiewających ptaków)
Dziecko 7: Czy słyszycie te dźwięki? To dzieci śpiewają?
Dziecko 8: To nie dzieci, to ptaszki tak pięknie ćwierkają.
(Wychodzi bocian, ręce trzyma z tyłu, idzie wysoko ponosząc kolana do góry, siada obok Pani Wiosny.)
Dziecko 9: O! To bocian z długimi nogami chodzi dumnie między trawami.
( Wychodzi żabka i skacząc przysiada się do bociana i Pani Wiosny.)
Dziecko 10: A tam skacze żabka mała! Plum ! I w stawie się schowała.
Dziecko 11: Zieleń traw i błękit nieba – nic nam więcej nie potrzeba.
Dziecko 12: A czy naszej Pani wiosence można klaskać w swoje ręce ?
Dzieci: TAK!
(Dzieci klaszczą, biją brawo dla Pani Wiosny.)
Dziecko 13: Teraz znów wszyscy radośnie zaśpiewajmy Pani Wiośnie.
(Pani Wiosna z bocianem oraz z żabką wstają i robią kółeczko, tańczą do piosenki, dzieci śpiewają.)
(NAGRANIE nr 2)
“Nasza wiosna wiosenka, to wiosenna jest piosenka, o przyrodzie co się budzi z zimowego snu. Naszej wiośnie wiosence, dzisiaj klaszcze w swoje ręce, za kwiatki kolorowe i za zapach bzu. (Na końcu w nagraniu nr 2 słychać dźwięki śpiewających ptaków)
(Pani Wiosna wraz z bocianem i żabką nadal tańczą w kółeczku.)
Dziecko 14: Pani Wiosna dobrze się tu czuje i z radości znów tańcuje !
Dziecko 15: Więc i my zatańczmy w koło, niech piosenka zabrzmi wesoło!
(Dzieci dołączają do kółeczka, wszyscy razem tańczą i śpiewają.)
(NAGRANIE nr 2)
“Nasza wiosna wiosenka, to wiosenna jest piosenka, o przyrodzie co się budzi z zimowego snu. Naszej wiośnie wiosence, dzisiaj klaszcze w swoje ręce, za kwiatki kolorowe i za zapach bzu.”
Na koniec wszyscy odwracają się do publiczności i machają.